Rörlighetsträning varje dag – ett riktigt bra nyårslöfte!

Rörlighetsträning inleds med självmassage och fortsätter med dynamiska rörlighetsövningar och stabiliserande styrkeövningar. Rörlighetsträning inleds med självmassage och fortsätter med dynamiska rörlighetsövningar och stabiliserande styrkeövningar.

Nytt år och nya utmaningar och löften. Varför inte börja året med att bygga en riktigt bra grund. Börja där alla träningsprogram borde börja – med rörlighet. Optimal rörlighet är en förutsättning för att kunna prestera maximalt. Rörlighet är nödvändigt för att kunna utföra ett stort antal styrkeövningar korrekt och säkert. Fullgod rörlighet är en viktig faktor för att hålla dig skadefri. Vi kan väl kort och gott konstatera att rörlighet är viktigt…
 
Jag kommer använda mig av självmassage, dynamiska rörlighetsövningar och styrkeövningar för stabilitet. Häng med i sociala medier och på radroller.se.
Instagram: @nativefitnessclub
Facebook: https://www.facebook.com/nativefitnessclub/
 
Gott nytt år!
 
Ps. Självmassage har många andra fördelar än att vara en del i effektiv rörlighetsträning. Här kan du läsa mer om varför du borde självmassera mera: 8 anledningar till att du borde självmassera mera